TABATA

Myślisz, że trzeba przez 60-90 minut robić aeroby żeby skutecznie spalić tkankę tłuszczową? Też tak myślałam, dopóki nie odkryłam tr...



Myślisz, że trzeba przez 60-90 minut robić aeroby żeby skutecznie spalić tkankę tłuszczową?
Też tak myślałam, dopóki nie odkryłam treningu Tabata.


Co to jest trening Tabata ?

Trening Tabata jest to rodzaj treningu interwałowego opracowany przez Dr Izumi Tabata w National Institute of Fitness i Sportu (Tokio),
dla japońskich olimpijczyków.
Początkowo jego trening był przeznaczony dla sportowców jednak ze względu na jego efektywność jest doskonały dla amatorów, którzy chcą zrzucić nadmierną tkankę tłuszczową i poprawić kondycję fizyczną. W dodatku
cały trening mieści się w 4 minutach !

Prawidłowo wykonany poprawia:
  • wydolność aerobową i anaerobową,
  • przyspiesza metabolizm
  • stymuluje spalanie tkanki tłuszczowej.

Na czym polega?

 
Podczas zajęć na każde 20 sekund ćwiczeń przypada dokładnie 10 sekund przerwy. Bardzo ważne w Tabacie jest skrupulatne trzymanie się granic czasowych. Każda dłuższa przerwa między seriami, spowoduje, iż nieprawidłowo wykonamy cały trening. Dla ułatwienia stoper Tabata.

Zatem trening będzie wyglądał tak :

: 10 s Przygotowanie się
 

: 20 s Wysiłek
: 10 s Przerwa

: 20 s Wysiłek
: 10 s Przerwa

: 20 s Wysiłek              
: 10 s Przerwa 
: 20 s Wysiłek
: 10 s Przerwa

: 20 s Wysiłek
: 10 s Przerwa                        
 
: 20 s Wysiłek
: 10 s Przerwa

: 20 s Wysiłek
: 10 s Przerwa

: 20 s Wysiłek 

W sumie 4minuty.

Tabata nie jest treningiem w systemie 8 powtórzeń w serii, należy dać z siebie wszystko i robić tyle powtórzeń ile się da. Trzeba również zaznaczyć, że ze względu na to, iż Tabata jest treningiem niesłychanie intensywnym nie powinno się go wykonywać przed lub po normalnym treningu siłowym

Przykładowy trening: 



Kilka przydatnych wskazówek:
  • nie robimy Tabaty na czczo
  • ani od razu po posiłkach
  • przed treningiem dobrze wypić wodę
  • dbamy o suplementację okołotrenigową
  • treningu Tabata nie należy powtarzać częściej niż 2-3 razy w tygodniu

Efekty:
Spalanie kalorii nawet do 48 godzin po zakończeniu treningu. Przez tak intensywne ćwiczenia nasz organizm spala cały glikogen znajdujący się w mięśniach i wątrobie,sięgając następnie do zapasów tkanki tłuszczowej.
Zanim więc odzyska równowagę, będziemy pozbywać się nadmiaru tłuszczu :).

I jak, odważysz się? Ja już to zrobiłam i nie żałuję:).



You Might Also Like

3 komentarze

  1. świetny post !
    co do treningu to ćwiczenia są genialne i na pewno spróbuję !
    i pomyśleć, że cztery minuty, a mogą zdziałać cuda :)
    pozdrawiam,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze polecam, a i efekty też są:)

      Usuń
  2. Uwielbiam TABATE! Chodzę na zajecia raz w tygodniu, mam genialną trenerkę a godzina ćwiczeń daje niesamowity wycisk! :)

    OdpowiedzUsuń

INSTAGRAM @_katnova_

INSTAGRAM @_katnova_