Zamiana tłuszczu w mięśnie


Ostatnio, będąc u znajomej, która zaczyna przygodę ze zdrowym trybem życia i treningiem usłyszałam hasło:

 „Najważniejsze w treningu jest to żeby tłuszcz zamienić w mięśnie".


Jest to mit, taki chwyt marketingowy propagowany przez producentów suplementów i pseudo gazetki, którzy obiecują, że poprzez stosowanie ich produktów zmienisz tłuszcz w mięśnie...

...ale przecież  tkanka mięśniowa nie ma nic wspólnego z tłuszczową. Zbudowane są z innych składowych.  Tkanka mięśniowa składa się z komórek tworzących włókna mięśniowe, i to dzięki nim możemy się poruszać, dzięki tkance mięśniowej spalamy kalorie nawet w spoczynku. Natomiast tkanka tłuszczowa to zapas organizmu, jaki został odłożony na trudne czasy. 



"Nie możesz zamienić mięsa kurczaka w oliwę z oliwek", a wody w wino;). 
Nie jest możliwa zamiana tkanki mięśniowej w tkankę tłuszczową i odwrotnie.

To proste, nasz organizm nie został tak zaprogramowany aby z tłuszczu produkować białka. Natomiast ku rozpaczy wszystkich potrafi produkować tkankę tłuszczową z nadmiaru spożytych kalorii. 

Jeśli nie kontrolujemy tego, co jemy możemy dostarczyć do organizmu masę zbędnych kalorii, a następnie, gdy energia z pożywienia nie zostanie spożytkowana przekształci się w tłuszcz. Wraz z nadmiarem kalorii rosną nam mięśnie jak i tłuszcz równocześnie, a u osób prowadzących siedzący tryb życia, niećwiczących rośnie tylko tłuszcz. Utrzymywanie zdrowej masy mięśniowej wymaga dobrej dyscypliny i konsekwentnego treningu. 


Nie warto dążyć do utraty tłuszczu i  tworzenia mięśni w początkowej fazie razem. "Większość ludzi nie posiada takiej genetyki, która predysponowałaby nas do jednoczesnej rozbudowy mięśni i spalania tłuszczu. W organizmach zdecydowanej większości ludzi, najsilniejszy hormon anaboliczny, czyli insulina jednocześnie może budować tkankę mięśniowa jak i tłuszczową."




Tłuszcz można spalić, a mięśnie budować tylko i wyłącznie wtedy gdy stosujemy odpowiednią dietę i plan treningowy.






Najważniejsze to być cierpliwym i zdeterminowanym:)

Inspiracją mojego posta był ten artykuł.

You Might Also Like

4 komentarze

  1. Podoba mi się ten post :)
    Kolejny mit obalony :D

    OdpowiedzUsuń
  2. hehe dokladnie chociaz stosujac odpowiednia diete i treningi jestesmy w stanie rekompozycjonowac nasze cialo :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nie cierpię jak ktoś na podstawie wagi potrafi stwierdzić czy ktoś jest gruby czy chudy i nie dopuszcza do siebie myśli że szczupła osoba może ważyć więcej dzięki mięśniom! Dobry post i zgadzam się zupełnie - najważniejsza motywacja i determinacja!

    OdpowiedzUsuń
  4. 8 powodów dlaczego warto jeździć rowerem do pracy :) Ja jeżdżę a Wy :)?

    OdpowiedzUsuń

INSTAGRAM @_katnova_

INSTAGRAM @_katnova_