Spirulina

Kolejny suplement z kategorii SUPERFOOD na który warto zwrócić szczególną uwagę, a mowa o SPIRULINIE. Spirulina to niewidoczna gołym ...


Kolejny suplement z kategorii SUPERFOOD na który warto zwrócić szczególną uwagę, a mowa o SPIRULINIE.
Spirulina to niewidoczna gołym okiem zielononiebieska alga, którą żywili się już starożytni Aztekowie i mieszkańcy Afryki. Istnieje na ziemi już od 3,5 miliarda lat i jest jedną z najstarszych roślin na świecie.




Na całym świecie ludzie spożywają spirulinę ze względu na jej niesamowite właściwości odżywcze. Suplementacja diety spiruliną korzystnie wpływa na zdrowie człowieka.
Dzięki swojej 100% zasadowości spirulina przynosi odpowiedni balans w naszym organizmie, który jest zakwaszany przez dzisiejsze produkty spożywcze.
Weglowodany stanowią około 20% alg. Spirulina głównie jest źródłem cukrów prostych (glukoza, fruktoza), na plus, że zawiera również niewielkie ilości glukozaminy (1,9%), która w organizmie jest wykorzystywana do regeneracji chrząstki stawowej.




Spirulina jest bogata w:

  • białko- składa się w 65-71% z białek i jest ich kompletnym źródłem. Zawiera 18 aminokwasów, w tym 8 niezbędnych, z których zbudowane są białka. Jest to najwyższa koncentracja, jaką można znaleźć w żywności,
  • witaminy rozpuszczalne w tłuszczach: A, D, E, K
  • witaminy z grupy B: B1, B2, B3, B6, B12
  • witamina C
  • kwasy RNA i DNA
  • kwas gamma linolenowy (GLA), alfa-linolenowy, kwas linolowy, kwas eikozapentaenowy (EPA), kwas dokozaheksaenowy (DHA)
  • żelazo 
  • ß-karoten 
  • wapń 
  • potas
  • siarka
  • magnez
  • fosfor
  • cynk
  • selen
  • miedź
  • mangan
  • chrom
  • molibden
  • sód
  • jod
  • krzem
  • cynk
  • kwas foliowy




Kiedy warto zacząć suplementację spiruliną :

  • dieta bezmięsna,
  • niedoczynność tarczycy,
  • odchudzanie – hamuje łaknienie ,
  • anemia – profilaktyka i leczenie anemii spowodowanej niedoborem żelaza, 
  • oczyszczenie jelit i odbudowa mikroflory układu pokarmowego, chroniczne choroby jelit, profilaktyka nowotworu jelita grubego,
  • oczyszczanie i odtruwanie organizmu z metali ciężkich i innych toksyn, w tym promieniotwórczych,
  • infekcje,
  • zapalenie zatok, katar, kaszel – spirulina odflegmia organizm,
  • wrzody żołądka i dwunastnicy,
  • choroby skórne,
  • stany zapalne dróg rodnych




Działanie spiruliny:

  • działa przeciwzapalnie, przeciwnowotworowo, przeciwwirusowo,
  • Obniża poziom cholesterolu LDL oraz trójglicerydów,
  • Skutecznie hamuje rozwój nowotworów oraz wspomaga proces leczenia chorób nowotworowych,
  • Oczyszcza organizm z toksyn,
  • Wzmacnia system immunologiczny,
  • Chroni przed rozwojem chorób układu krążenia (miażdżycy, nadciśnienia),
  • Ogranicza niszczycielski wpływ wolnych rodników na komórki,
  • Wspomaga przemiany metaboliczne i proces trawienia,
  • Stymuluje tworzenie krwi i komórek macierzystych szpiku kostnego,
  • Obniża ryzyko udaru mózgu,
  • Pomaga w leczeniu otyłości, cukrzycy, skutków napromieniowania,
  • Poprawia funkcjonowanie narządu wzroku,
  • Hamuje wzrost grzybów (jak Candidia albicans) a jednocześnie dba o prawidłowy rozwój mikroflory bakteryjnej przewodu pokarmowego,
  • może być skutecznym środkiem do walki z anemią,
  • poprawia siłę i wytrzymałość mięśni,
  • poprawia pamięć i koncentrację,
  • doskonale odżywia organizm i często stosowana jest w leczeniu np. anemii dzięki dużej zawartości chlorofilu oczyszcza wątrobę i nerki z toksyn,
  • działa alkalizująco na organizm (odkwasza organizm)


W jakiej postaci można kupić spirulinę?
Można ją kupić w tabletkach, w płynie i sproszkowaną.


Dawkowanie spiruliny
Przyjmuje się zasadę: 400mg na każde 10kg masy ciała/dzień

Osobiście stosuję Spirulinę Hanoju w tabletkach, którą kupuję w sklepie ZdroweSuplementy



Ciekawostki o Spirulinie:

  • Spirulina bywa nazywana zielonym mięsem, gdyż zawiera 3 razy więcej białka niż mięso.
  • Już dwie łyżki sproszkowanej spiruliny zapewniają tyle białka, ile powinno być w zbilansowanym, zdrowym posiłku.
  • zawiera 2300% więcej żelaza niż szpinak
  • 3900% więcej beta karotenu niż karotka
  • 375% więcej białka niż tofu
  • 300% więcej wapnia niż mleko

You Might Also Like

2 komentarze

  1. Stosowałam spirulinę firmy GAL, czułam się bardzo dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  2. kurcze fajny produkt, słyszałam kiedyś coś o spirulinie i wygląda na to że chyba spróbuje :p

    OdpowiedzUsuń

INSTAGRAM @_katnova_

INSTAGRAM @_katnova_