Naturalna witamina K2 i D3 witalny.pl

Co zrobić aby długo cieszyć się zdrowymi kośćmi? Wbrew powszechnym opiniom nie wystarczy dostarczać organizmowi wapnia, szklanka ...




Co zrobić aby długo cieszyć się zdrowymi kośćmi? Wbrew powszechnym opiniom nie wystarczy dostarczać organizmowi wapnia, szklanka mleka albo serek homogenizowany wcale nie wzmocnią naszego układu kostnego. 
Żeby kości były zdrowe musisz przyjmować jeszcze dostateczne ilościwitaminy D3 oraz witaminy K2.

Według zaleceń lekarzy, aby utrzymać stan kości w dobrym stanie należy zwiększyć podaż wapnia w swojej diecie. Może okazać się to nieskuteczne, a w nadmiarze nawet szkodliwe. Nadmiar wapnia w organizmie bez zadbania o jego efektywne i prawidłowe wykorzystywanie może doprowadzić do „paradoksu wapnia”.


PARADOKS WAPNIA 
Wapń nie wchłania się do kości i nie mineralizuje ich, ale zalega w naczyniach krwionośnych, powodując następnie ich zwapnienie. Przyspiesza to zamykanie się światła naczyń, co z kolei może doprowadzić do osteoporozy i miażdżycy.


Po co nam witamina D3?


Oprócz tego, że witamina D3 ma wpływ głównie na prawidłową mineralizację kości, witamina D3 wpływa na zmniejszenie ryzyka:

  • powstawania nowotworów,
  • zapadania na choroby autoimmunologiczne,
  • zapadnięcia na stwardnienie rozsiane
  • zachorowania na demencję starczą,
  • zachorowania na chorobę Alzheimera
  • wspiera układ immunologiczny, mięśnie i redukuje łagodne objawy depresji.

Do przyczyn niedoboru wit D możemy zaliczyć:
  • niedostateczna ekspozycja na światło słoneczne,
  • upośledzona syntezęaaktywnych metabolitów w wątrobie (stany zapalne, marskość wątroby) i nerkach (ostra i przewlekła niewydolność nerek),
  • stosowanie niektórych leków, na przykład przeciwpadaczkowych.


Skutki niedoboru wit D:
  • Bóle kostno-mięśniowe, skurcze, drganie powiek
  • Zaburzenia układu krążenia, zaburzenia ciśnienia krwi, zaburzenia w polu widzenia, duszność, ból głowy, nudności, wrażliwość na chłód, zimne stopy i dłonie, bladość skóry
  • Utrata apetytu,
  • Upośledzenie systemu odpornościowego
  • Uszkodzenia szkieletu kostnego, krzywica, osteoporoza, bóle kostne, deformacja kości.
  • Zaburzenia funkcji nerwowych, bezsenność, zwiększone zapotrzebowanie na sen, znużenie, zaburzenia koncentracji i koordynacji, uczucie bezradności, niepokój, melancholia, depresja
  • Niesmak i pieczenie w jamie ustnej i gardle.


Witamina K2 

Wyróżnić można dwa jej rodzaje: 
MK4 produkowana jest w tkankach zwierzęcych i jej głównym źródłem są mięso, żółtka jaj i masło. 
MK7 powstaje pod wpływem bakterii i jest zdecydowanie trwalsza niż wersja MK4, a dodatkowo jej poziom jest dłużej utrzymywany we krwi. 

Witamina K2-MK7 (bo ta nas interesuje) i jej właściwości:

  • Zapobiega chorobom serca,  nowotworom, astmie, chorobie Alzheimera, stwardnieniu rozsianemu. cukrzycy, RZS,  kamicom nerkowym i innym.
  • Powoduje właściwe rozmieszczenie wapnia w organizmie a przy niedoborach K2, wapń może odkładać się w tętnicach i innych tkankach miękkich, dając w efekcie, zwapnienia tętnic, kamice.
  • Ma korzystny wpływ na spowolnienie procesów starzenia się organizmu, 
  • Działa hamująco na wszystkie typy nowotworów płuc, prostaty, wątroby, białaczki.
  • Przywraca  płodność u kobiet i mężczyzn. Ułatwia zachodzenie w ciążę. 
  • Zabezpiecza przed wieloma chorobami i nie wykazuje właściwości toksycznych. 


Do przyczyn niedoboru witaminy K
Niedobory witaminy K u ludzi zdarzają się na ogół bardzo rzadko, ponieważ powszechnie występuje ona w żywności zarówno pochodzenia roślinnego, jak i zwierzęcego, oraz dzięki jej jelitowej syntezie bakteryjnej.
Przyczyną niedoboru witaminy K może być:
  • uboga, nieurozmaicona dieta
  • spożywanie tłuszczów trans
  • spożywanie fast foodów i dużej ilości mrożonej żywności
  • spożywanie produktów z drobiu, świń i bydła hodowanego w zamkniętych budynkach i karmionych paszami 
  • zwiększenie spożycia sztucznej żywności i pustych kalorii kosztem naturalnej świeżej żywności
  • nadużywanie antybiotyków przez ludzi oraz antybiotyków i sterydów w hodowli zwierząt 
  • używanie leków przeciwzakrzepowych


Witaminę K2, podobnie jak D3, należy spożywać z posiłkiem zawierającym tłuszcz. Nie ma znaczenia, czy będzie to tłuszcz roślinny, czy zwierzęcy.

Osobiście polecam i używam Naturalną witaminę K2 + D3 w kroplach.
Możecie ją kupić w sklepie witalny.pl




You Might Also Like

2 komentarze

  1. Muszę się przebadać w koncu, ponieważ brak mi energii :/

    OdpowiedzUsuń
  2. Osobiście suplementuję D3 w kroplach. Biorąc pod uwagę, ze 90% społeczenstwa ma w tym zakresie niedobory, to należałoby zaopatrzyc sie w dobrej jakosci produkty. Wit K nie biorę, ponieważ jem masę zielonych warzyw, a także piję kokotajle, smoothie.

    OdpowiedzUsuń

INSTAGRAM @_katnova_

INSTAGRAM @_katnova_